ThemeForest – dodatkowy dochód programisty

ThemeForest – dodatkowy dochód programisty

Dawno nie pisałem postów, więc dziś napiszę o tym czym się zajmowałem przez ostatnie dwa tygodnie. Otóż jak każdy (no może prawie każdy) deweloper stron internetowych czy portali tudzież systemów www spotkał się z portalem, na którym można kupić elementy do swojego produktu. Jedne drożej, drugie taniej, ale znacznie ułatwiające pracę.

Portal zarządzany przez firmę Envato jest podzielony na kilka podportali gdzie każdy zarejestrowany użytkownik może kupić jakieś elementy:

ThemeForest – dział handlowy z szablonami stron internetowych od szablonów e-mail przez szablony stron typu “one-page” na rozbudowanych stronach czy też managerach kończąc. Możemy również zaopatrzyć się w profesjonalny szablon do WordPress’a, który kosztował nas będzie ok 160zł lub w szablony do popularnych systemów e-commerce (sklepów internetowych). Nie zapominajmy również o szablonach PSD – tak! w Photoshopie można również zrobić stronkę!

CodeCanyon – tutaj możemy zakupić wszelkie gotowe skrypty – PHP, JavaScript, pluginy do WordPress’a, layouty w CSS, pluginy do systemów e-commerce (Prestashop, osCommerce i innych…). Co ciekawe nowością są skórki do Bootstrapa. Jest tego dużo i jest w czym wybierać, a cena jest bardzo przystępna – od 4$ do 25$ za skrypt więc wydamy max 80zł na coś co praktycznie załatwi nam kilka dni wakacji przed deadline’m.

VideoHive – potrzebujemy reklamy, fajnego wideo na stronę jako tło – 10$ i po sprawie – szablony do After Effects czy innych tego typu programów do tworzenia Animacji czy Video. Większość oferowanych animacji np. animacja logo są bardzo uproszczone – wystarczy wrzucić swoje logo do animacji sposobem “drag&drop” i wyrenderować film! Tu wydamy max 15$ czyli 50zł na profesjonalną animację, która w agencji reklamowej kosztuje grubo ponad 2000zł.

AudioJungle – wszelkiego rodzaju sample audio – od podkładów muzycznych do filmów, animacji przez narrację do zleceń indywidualnych. Wszystko w Royality Free więc możemy kupić i używać dla swoich produkcji.

GraphicRiver – grafika – miejsce dla kreatywnego mistrza Photoshopa czy Corela (sprzedający) lub dla największego laika w dziedzinie grafiki (kupującego). Dostaniemy tu projekty elementów drukowanych (ulotki, wizytówki, bannery i inne), pluginuy do Photoshopa i innych programów graficznych, wektory, infografiki, ikony do stron, czcionki, a także loga. Co ciekawe są również koszulki 🙂

PhotoDune – tu nie bedę wiele pisał – zdjęcia na sprzedaż, z reguły 5$ za sztukę.

3dOcean – Wizualizacje 3D – modele samochodów, wnetrza, i inne kategorie. Dodatkowo można kupić też tekstury i materiały do programów graficznych. Do sprzedania również związane z 3D pluginy.

ActionDen – elementy aktywne czyli przede wszystkim gry (przeglądarkowe i nie tylko) oraz elementy gier. Dostaniemy również inne rzeczy oparte na ActionScript – elementy Flash, XML, strony na Facebook’a itp.

Żeby zakupić jakikolwiek produkt należy się zarejestrować. Bez obaw – rejestracja jest darmowa. Wybieramy produkt, dodajemy do koszyka i kupujemy płacąc przez PayPal w dolarach lub kartą do płatności internetowych (debetowa wypukła lub kredytowa).

Ale co jeśli chcielibyśmy zarobić trochę kasy? No niestety nie jest to Allegro że nic nie jest kontrolowane! I dobrze.

Zakładamy konto, aktywujemy je przez e-mail – o dziwo nie potrzebny im skan jakiś dokumentów więc praktycznie od razu można wrzucać swoje wypociny na rynek. Uzupełniamy swój profil, zakladamy konto na PayPal’u w celu odbioru późniejszych dochodów i uploadujemy pierwszą paczkę do sprzedania.

Podczas uploadu musimy przygotować:

  1. paczkę ZIP z plikami do sprzedania (w moim przypadku strona www) – uwaga na licencję zdjęć – muszą być nasze lub kupione na pełne prawa.
  2. paczkę ZIP ze screenami naszego produktu – są dwa typy podglądu projektu – zdjęcia i podgląd na żywo czyli wejście na stronę demo – Uwaga! Demo zamieszczamy na swoim hostingu!
  3. logo projektu w ikonie 80×80
  4. opis zawartych elementów w projekcie np. Bootstrap, jQuery, że jest responsywna, zawiera ikony skadś pobrane, ble ble itp. – większość trzeba wypisać jeśli chcecie, żeby Wasz szablon się sprzedał.

Tyle. Upload i koniec.

Ale! Nie od razu zobaczymy swój projekcik w sprzedaży i nie od razu zaczniemy zarabiać. Envato chce jeszcze zrobić “review” czyli pobierają, przeglądają, wertują i dopiero po KILKU DNIACH poinformują nas, że produkt został wystawiony do sprzedaży (proces trwa ok 2-3 dni, ale mój pierwszy upload trwa już ponad 5 dni i ma dopiero 48%).

Co ciekawe nie możemy ustalić również ceny. Cenę określa Envato po przeglądzie naszego “Item’a”. To, za jaką cenę będzie sprzedawana kopia naszego projektu zależy od aktualnej wartości rynkowej. Wiec naprawdę można sie narobić, a cena będzie np 10$ – tak… tak mało… Ale nie trzeba się zniechęcać – aktualnie jest 4 miliony użytkowników zarejestrowanych, więc jest szansa, że nasz produkt sprzeda się w wielu kopiach. To tak jak pisarz – pisze książkę i pewnego dnia ją publikuje, książka trafia do księgarni i sprzedaje się w wielu egzemplarzach – tak samo jest na stronach Envato.

Envato jest czymś w stylu naszego agenta od sprzedaży, dlatego też bierze od nas prowizję. Niestety nie dostaniemy całości kasy za sprzedaż – prowizja w stopniu 3% jest tylko w Polsce, a i tak jest za duża dla Polaków. Tu prowizja jest w wysokości 50% do 30%. Uzalezniona jest od zarobionej dotychczas kasy za produkty. Kasę od 50% wartości zarobimy od razu, natomiast wraz z powiększaniem się naszego konta procent zarobku będzie rósł aż do 70% gdzie musimy zarobić 88tys dolarów. Nie jest to w sumie złe. Na żadnym innym portalu, w tej chwili, nie sprzedamy swoich umiejętności programistycznych. Z resztą – jak znajdziecie to dajcie znać w komentarzu.

Link do pełnego wyjaśnienia prowizji (eng):

http://themeforest.net/make_money/become_an_author

Zasięg globalny – możliwości zarobku ogromne.

Właśnie wystawiłem swoje dwa projekty:

  1. Angela – stronka typu Coming Soon lub strona w budowie – tło, dwie podstrony zmieniające się przez prawe menu i strona kontaktu – 2 dni pracy (8h).
  2. Madison – strona typu “one-page” – wszystko na jednej stronie – menu rozwijane, kilka sekcji na “o nas”, “nasza ekipa”, “współpraca”, “kontakt” i formularz do subskrypcji – 3 dni pracy (20h)

Moje projekty jeszcze nie są do sprzedania, ale myślę, że Angela bedzie za jakieś 4 – 5$, a Madison za 10$. Po sprzedaniu 50 sztuk kopii jednego i drugiego to:

4$ x 50szt = 200$ x 50% = 100$ na czysto (330zł)

10$ x 50szt = 500$ x 50% = 250$ na czysto (850zł)

=========================

suma: 350$ (1180zł)

To są tylko przypuszczenia, że produkty się sprzedają. Poczekamy – zobaczymy. Będę pisał jak coś się ruszy. Narazie niecierpliwie czekam na koniec weryfikacji moich projektów.

Angela = 48%

Madison = 10%

Chciałbyś się zarejestrować? Kupić coś lub sprzedać? Kliknij w LINK

Moj profil na ThemeForest:

http://themeforest.net/user/tomaszzarnowiec

…..aaaaaa jeszcze jedno. Tam wszedzie wszystko jest po angielsku, więc jak będziecie wrzucać swoje prace to pamiętajcie żeby zarówno skrypty, szablony i opisy, a także dokumentacja była w języku angielskim.

Best Regs